Inici / Actualitat / Coca-Cola, la “felicitat” que s’esvaeix

Coca-Cola, la “felicitat” que s’esvaeix

Un article de David Castelló

Coca-Cola Iberian Partners ha anunciat un ERE, mitjançant un comunicat, que suposa l’acomiadament de 750 treballadors i treballadores, a més de la reorganització de 500 persones a altres centres.

Això suposa que un de cada quatre treballadors d’aquesta empresa, que n’alberga un total de 4.200 a territori espanyol, es veuran afectats per aquesta decisió.

Sent fidel a l’actual interès per canviar les estadístiques que té la gran multinacional Coca-Cola, valorada per Interbrand com la tercera millor marca, l’empresa tancarà quatre plantes d’embotellament d’Espanya: a Alacant, Astúries, Madrid i Palma de Mallorca. Genocidi empresarial.

Coca-Cola Iberian Partners, l’empresa embotelladora del refresc, ha justificat, mitjançant un comunicat, que aquest pla de reorganització té com a objectiu “eliminar duplicitats i ineficiències i unificar criteris en les activitats i procediments”. El que en la lògica empresarial actual, on el capital sempre guanya a les persones, es coneix vulgarment com “acomiadar persones i empitjorar els drets laborals per disminuir despeses i augmentar beneficis”.

El març de l’any passat, les set empreses d’embotellament de Coca-Cola que coexistien al territori espanyol van acabar el procés de fusió, convertint-se en una única empresa, coneguda com Coca-Cola Iberian Partners. Segons informa eldiario.es, va ser la gran multinacional qui va promoure aquesta fusió, malgrat que a l’actualitat es deslliga de l’ERE anunciat.

La Federació Agroalimentaria de CCOO ha respost contundentment, mitjançant un comunicat, rebutjant radicalment l’ERE i advertint del dur conflicte que hi haurà, argumentant que Coca-Cola té uns beneficis d’aproximadament 900 milions d’euros.

La marca icona del capitalisme és fidel al seu Déu i als seus principis, créixer i buscar el màxim benefici, sempre amb un somriure, convincent per molta gent. Ja tornaran a rentar-se la cara amb alguna campanya publicitària o amb l’Institut de la Felicitat.

A més, l’actual campanya publicitària de la marca de begudes ensucrades, “Comparteix la teva Coca-Cola amb”, va aconseguir, segons Marketing News, incrementar les vendes dels formats que hi participaven en un 13% durant les primeres cinc setmanes. Seguirem fent publicitat gratuïta a la gran multinacional, adquirint llaunes amb el nostre nom, com si això ens hagués de fer més feliços, il·lògic món.

Però els treballadors i treballadores de Coca-Cola han decidit no callar i mobilitzar-se davant la injustícia, assegurant que existeix la possibilitat de convocar una vaga indefinida a la planta d’embotellament de Fuenlabrada, a Madrid. Un bon exemple a seguir és el dels treballadors i treballadores de Panrico, que estan en vaga indefinida lluitant pel seus llocs de treball, els seus sous i els dels seus companys i la dignitat de l’obrer.

Coca-Cola ven llaunes amb noms, però mai ha repartit felicitat, justícia ni valors. A Espanya, un país injust i desigual, “eliminar duplicitats i ineficiències” es tradueix en retallar plantilla i empitjorar les condicions laborals.

En aquesta societat malalta de lògica consumista Coca-Cola és felicitat i la lluita un suplici. Il·lògic món.

cocacolas--647x300

Redacció

Deixa un comentari

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats *

*