Inici / Actualitat / La publicitat gratuïta que fem de Coca-Cola

La publicitat gratuïta que fem de Coca-Cola

 Un article de Pere Tres

Ara la cocacola porta el nostre nom. El del millor amic, el de la nòvia o el de l’avi. Però no ens hauríem de sentir tant especials ni privilegiats quan en veiem una amb el nostre. De fet Coca-Cola presumeix d’haver personalitzat fins a 550 milions d’envasos amb noms de consumidors.

Per què no? Perquè no aprofitar que ens sentim únics i irrepetibles veient el nostre nom en una cocacola, van pensar els responsables de publicitat. Hi haurà un primer promotor anònim i no remunerat de la multinacional que anirà al súper i buscarà noms coneguts a la prestatgeria dels refrescos, i quan en trobi un parell, els comprarà i els donarà als afortunats. Aquests últims, hipnotitzats pel detall, es convertiran també en promotors potencials penjant una foto de l’original i inimitable regal a Facebook. I tindrem, amb només dues cocacoles venudes, un anunci al mur de les 1.400 amistats que deuen sumar el parell que ja s’han pres la beguda.

Així d’econòmic li surt fer publicitat a Coca-Cola. Si unes poques de les 1.600 milions de cocacoles que el món beu cada dia passen per aquest procés, les xarxes socials quedaran inundades de vermell. Sense que la companyia que declara facturar 3.000 milions d’euros l’any deixi ni un cèntim en un anunci.

Però ens fa gràcia, i ho compartim per dir a tothom que tenim algú que ens estima molt, que ens ha buscat i regalat una cocacola amb el nostre nom. Així de fàcil els ho posem, a Coca-Cola i als amics. Així de fàcils som d’enganyar.

Font: Instagram

Redacció

11 comentaris

  1. S’ha de reconéixer que els cabrons tenen un bon equip de màrqueting…

  2. I que la campanya és molona. Quan veus els prestatges als supers plen de noms sobre vermell, té el seu què. Però tota la raó. Piquem com tontuts. P.D. Jo no en tinc i això que sóc cokeaddicta (però light & s/cafeïna). Vull el meu nom en una coke daurada!! XDD

  3. La pregunta és: per què és dolent fer publicitat gratis a CocaCola? Si això ho hagués fet una petita botiga de tota la vida, de ben segur que TV3 li dedicava un programa i que tots ens en haguessim alegrat per ells.
    A més l’argument de “Sense que la companyia que declara facturar 3.000 milions d’euros l’any deixi ni un cèntim en un anunci.” no és gens vàlid, d’acord que és lleig però això no treu que qualsevol companyia té el dret en estalviar diners per on cregui necessari i més en època de crisi. I suposo que compartiràs amb mi que és millor escatimar en publicitat abans que en qualitat, quantitat o seguretat, així que per mi, benvinguda sigui la campanya i felicitats al publicista.

    • encara que l’autor no ho digui, cocacola és una multinacional acusada d’assessinar treballadors a Colombia i d’explotar regions senceres tant de sud-amèrica com d’àfrica per aconseguir matèries primeres per produïr la quantitat ingent de beguda i de llaunes. i la pregunta que jo em faig és: quin servei estant fent al món i a la societat? cap ni un. i per tant,considero important conscienciar a la gent que amb una foto al face del producte que consumeixen estant fent molt més del que s’imaginen (i no acuso a ningú per fer-ho, però és la realitat).

    • Com pots comparar un comerç de tota la vida amb la gran companyia capitalista Coca-Cola?

      • No te sentit dir criticar que penjes una foto i si estas comprant la llauna que es el que realment esta malament (des del meu punt de vista). Com diu la Mar, olé pel publicista, i no es res dolent que comaprtim les coses, es algo que fa gracia pel seu fet no per la amrca. Si realment volem criticar les atrocitats de la amrca, no l’ha comprem. Es simple.

  4. ¿Qué criticas exactamente? Es una campana de márqueting impecable y no se aprovecha ni debilita/desfavorece a nadie. El objetivo de una empresa es ganar dinero y con esta campaña no engaña a nadie sobre sus ingresos. Lo tuyo es criticar por criticar.

    • En primer lloc considero que la intenció de l’article no és cap altra que la de mostrar una realitat i un fenomen que tots hem observat, i per tots em refereixo a aquells que tinguin accés diari a les xarxes socials, tampoc voldria ara que se’m tatxés de res per generalitzar, vista la facilitat amb què es crea controvèrsia en aquests comentaris. D’altra banda, a part de, em repeteixo, simplement mostrar un panorama més que quotidià, en cap moment es diu que no sigui lícit ser la marioneta d’un gegant multinacional que té la potència suficient com per utilitzar milions de consumidors i convencer-los que són especials a través d’una brillant, sí s’ha de reconèixer, campanya de marketing. No trobo pas que aquest article recrimini pas a ningú el seu comportament, sinó que mostra la vulnerabilitat d’una societat massa inconscientment sotmesa als interessos dels pilars d’aquest debastador sistema capitalista.
      No crec que sigui criticable qüestionar-se, al menys, l’hipòcrita comportament d’una empresa que, contràriament al que prediquen, es regeixen per principis ètics molt allunyats de repartir felicitat.

  5. jajajajaja me fas graci…es catalans o van a sa vostra o res…tot aixo perque coca cola no vos ha volgut traduir es noms en catala…si no seria una marevella de anunci…jajaj sa veritat sou ridiculs…que defenseu lo vostro esta be pero se vou vou masa es plumero…amb tot lo que has argumentat supos que mai mes torneras beure coca cola no? series complice de ses matances i tot aixo que expliques x aqui…de moment aprofita de beure freixenet antes que se trasladin a madrid per lo de sa independencia i tal…un saludo i una previa disculpa per tots es que se sentin ofesos..

    • En primer lloc considero que la intenció de l’article no és cap altra que la de mostrar una realitat i un fenomen que tots hem observat, i per tots em refereixo a aquells que tinguin accés diari a les xarxes socials, tampoc voldria ara que se’m tatxés de res per generalitzar, vista la facilitat amb què es crea controvèrsia en aquests comentaris. D’altra banda, a part de, em repeteixo, simplement mostrar un panorama més que quotidià, en cap moment es diu que no sigui lícit ser la marioneta d’un gegant multinacional que té la potència suficient com per utilitzar milions de consumidors i convencer-los que són especials a través d’una brillant, sí s’ha de reconèixer, campanya de marketing. No trobo pas que aquest article recrimini pas a ningú el seu comportament, sinó que mostra la vulnerabilitat d’una societat massa inconscientment sotmesa als interessos dels pilars d’aquest debastador sistema capitalista.
      No crec que sigui criticable qüestionar-se, al menys, l’hipòcrita comportament d’una empresa que, contràriament al que prediquen, es regeixen per principis ètics molt allunyats de repartir felicitat.

      I per últim, treure en aquest debat el tema del catalanisme està exageradament fora de lloc.

    • Coca cola si q ha traduit noms n catala. Ho fa desde la.fabrica d’
      esplugues

Deixa un comentari

La teva adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats *

*